Paharul sentimentelor – Le verre des sentiments- clasa a V-a

paharul sentimentelor

 

Continuǎm seria de a învǎţa lucruri interesante de la ceea ce ne înconjoarǎ, astǎzi, de la un banal…pǎhǎrel. 🙂

Înainte de a descoperi reguli de pronunţie, copiii de clasa a V-a învaţǎ câteva cuvinte în limba francezǎ prin mimetism: ţinem minte cum a fost pronunţat cuvântul, îl repetǎm şi îl învǎţǎm ca atare, fǎrǎ sǎ ne gândim cǎ aplicǎm o anumitǎ regulǎ de pronunţie.

Astǎzi copiii de clasa a V-a au învǎţat culori, sentimente şi zilele sǎptǎmânii, plecând de la un joculeţ isteţ cu un pahar. Pe lângǎ faptul cǎ au învǎţat zilele sǎptǎmânii, culorile şi câteva adjective, şi-au exprimat sentimentele, şi-au vǎrsat supǎrarea în pǎhǎrel (dacǎ a fost cazul) sau şi-au reamintit ce momente plǎcute au avut pe parcursul zilei.

Jocul funcţioneazǎ astfel:

În loc de gradaţia paharului în ml, noi am folosit zilele sǎptǎmânii şi am lucrat doar pe zilele de ieri şi astǎzi (luni şi marţi): Cum v­-aţi simţit ieri la şcoalǎ şi astǎzi pânǎ la ora aceasta?

Citim zilele sǎptǎmânii, spunem ziua preferatǎ (copiii se bucurǎ tare mult când vǎd cǎ au preferinţe în comun), observǎm ca aproape toate zilele se terminǎ în di, altcineva din clasǎ vine cu observaţia cǎ încep cu aceeaşi literǎ ca în românǎ.

Trecem la culori, le citim, umplem bulinuţa cu acea culoare corespondentǎ.  Nu toţi elevii au creioanele colorate la ei, cerem de la colegi cu formula passe-moi, s’il te plaît. Apoi, vedem dacǎ astǎzi avem aceste culori pe hainele noastre. Cineva încurcǎ culoarea  şi este corectat rapid de o voce foarte hotǎrâtǎ Nuu, tu nu ai jaune la pantofi.

Descoperim cǎ fiecarei culori i-a fost atribuitǎ o stare, un sentiment.

Citim stǎrile/ sentimentele. Mimǎm stǎrile. Le luǎm din nou pe rând: culorile şi sentimentele.

Dacǎ v-aţi simţit ieri şi astǎzi bucuroşi, fericiţi la şcoalǎ, veţi adǎuga în pǎhǎrel nişte punctuleţe galbene. Dacǎ m-am simţit doar ok?  vine rapid o întrebare de la o bancǎ, unde  douǎ mânuţe ţineau strâns multe creioane colorate. Pǎi, atunci vei pune mai puţine punctuleţe…

Dacǎ v-aţi simţit supǎraţi, furioşi, un pic nervoşi, culoarea roşie.

Şi tot aşa…

Bonus, pe lângǎ faptul cǎ ne atingem obiectivul de a-i învǎţa pe copii noi cuvinte şi abilitǎţi (de a-şi recunoaşte sentimentele şi de a le exprima), avem şi un feedback despre cum se simt copiii la şcoalǎ, ce sentimentele trǎiesc, pentru cǎ… ne pasǎ. 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s